Het Bonkelaarhuis HOME          ACTUEEL          OVER ONS          CONTACT Facebook  Instagram  Linkedin    
             
    Gepubliceerd op: 6 mei 2020    |   Laatste wijziging: 11 juni 2021      
   

Het Bonkelaarhuis en het coronavirus

Een overzicht van wat wel en (nog) niet wordt gedaan vanuit het Bonkelaarhuis: 

De dienstverlening vanuit het Bonkelaarhuis
Het Bonkelaarhuis is open voor afspraken en noodzakelijke diensten, volgens de normale openingstijden.

Voor iedereen die vragen heeft en/of hulp nodig heeft of die initiatieven en ideeën wil melden, blijven we bereikbaar en beschikbaar. We stellen het op prijs, dat je ons in eerste instantie digitaal of telefonisch benadert, tenzij je al een afspraak hebt. Als je binnenloopt, vragen we je in ieder geval om je te registreren en is het dragen van een mondkapje verplicht.

De volgende diensten worden wel uitgevoerd:

De maaltijdbezorging en de boodschappendienst. De maaltijden en boodschappen worden waar mogelijk contactloos bij de voordeur afgeleverd.

Het consultatiebureau in aangepaste vorm. De essentiële contactmomenten worden uitgevoerd. Voor het laatste nieuws rondom de diensten van de jeugdgezondheidszorg zie de website www.jongjgz.nl

De hulpverleningsafspraken met klanten gaan, zij het soms in aangepaste vorm, gewoon door.

De sociale activiteit: folkloristisch dansen, biljartclub en sjoelen

De volgende spreekuren gaan wel door:
- Bureau Sociaal Raadslieden op di-, wo- en donderdagochtend van 9.00 uur tot 12.30 uur; telefonisch of in het Bonkelaarhuis
- Het spreekuur van de WMO-consulent op dinsdag- en vrijdagochtend
- De spreekuren van de Sociale Dienst voor schuldhulpverlening, participatie en statushouders.
- Het inloopspreekuur van het Vrijwilligerspunt op maandagochtend in de bibliotheek
- Klantenservice van de Sociale Dienst op maandag- en woensdagochtend en donderdagmiddag

Voor de hulpverleningsafspraken zijn onze medewerkers en vrijwilligers opgeroepen om dit vooral via de mail, telefoon, app of video bellen te doen. Daar waar dit noodzakelijk is in een hulpverleningstraject, bv. bij veiligheidsrisico’s of het in gevaar komen van primaire levensbehoeften (wonen, verzorging, eten, financiën) zullen face-to-face contacten worden uitgevoerd, bij voorkeur in het Bonkelaarhuis en indien nodig bij je thuis. Voor de spreekuren geldt, dat zij zoveel mogelijk telefonisch of digitaal uitgevoerd worden.

De volgende diensten worden niet uitgevoerd:
- Het Financieel Café op de donderdagavond in de Bibliotheek
- De sociale activiteiten (visitekringen, beweeg je fit, zwemclub, knutselclub, tekenen en schilderen).
- De Buurthuiskamer in de Havikstraat 5 blijft gesloten
- Het Alzheimercafé en het lotgenotencontact.

We houden uiteraard contact met jou als je momenteel vrijwilliger bent of klant van het Bonkelaarhuis. En als je tegen problemen aanloopt, blijf er niet mee rondlopen maar neem vooral contact met ons op.

Alle medewerkers van het Bonkelaarhuis hopen op jouw begrip voor de maatregelen en op de solidariteit van de inwoners van Sliedrecht met elkaar. Zodra er een verandering plaatsvindt in de situatie zal dit door middel van een nieuw persbericht naar buiten worden gebracht.

   
   
   
         
         
         
   



Het Bonkelaarhuis 
     
  Thema'strong>   
     
  Opgroeien en opvoeden   
  Hulpverlening  
  Ouder worden  
  Werk & dagbesteding  
  Een veilig thuis  
  Wonen en huishouden  
  Financieel & juridisch  
  Nieuw in Sliedrecht  
  Mantelzorg  
  Vrijwilligerswerk  
  Activiteiten  
 


     
  Neem contact met ons op!  
     
  Locatie  Het Bonkelaarhuis   
    Bonkelaarplein 7   
    3363 EL Sliedrecht   
  Telefoon  0184 - 420 539  
  Mail  info@bonkelaarhuis.nl     
     
     
  Openingstijden  
  Maandag tot en met vrijdag  
  tussen 08:30 uur en 17:00 uur  
     
 
   
  © BONKELAARHUIS - ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN PRIVACY          DISLAIMER          KLACHTENREGELING